web analytics

Wouwseweg is na reconstructie fietsstraat en begin van de fietssnelweg F58

Het heeft wat jaren geduurd, maar nu wordt in januari 2020 dan toch eindelijk begonnen met de reconstructie van de Wouwseweg. Het wegdek krijgt voor Roosendaal een uniek uiterlijk, want de Wouwseweg wordt een zogeheten fietsstraat. Auto’s mogen er weliswaar komen, maar zijn er wel ‘te gast’. En die fietsstraat is het begin van de F58, de geplande snelfietsweg tussen Roosendaal en Bergen op Zoom.

Gescheiden riolering
Het blijft trouwens niet bij een nieuw wegdek. De hele weg met alles wat er in en onder ligt, is versleten. Er komt dus ook een nieuwe riolering en ook de nutsbedrijven gaan er stevig tegenaan. Diverse kabels en leidingen moeten verlegd en vernieuwd worden. Om te voorkomen dat de omwonenden (weer) natte voeten krijgen, wordt er een gescheiden riool aangelegd. Het regenwater wordt apart opgevangen en afgevoerd.

Bomenkap
De eerste voorbereidingen zijn al getroffen. Een aantal bomen is inmiddels gekapt. De bedoeling is dat er nieuwe komen, maar die kunnen op iets andere plekken komen, bijvoorbeeld vanwege geplande lichtmasten en uitritten. Het werkt wordt uitgevoerd door aannemer Boskalis uit Rotterdam.

Tunnel
De nu doodlopende Wouwseweg wordt straks ‘doorgaand’, maar dan wel alleen voor fietsers en bromfietsers. Auto’s mogen niet door de tunnel die aan het eind van de Wouwseweg komt. Behalve dat fietsers hun weg weg naar Bergen op Zoom kunnen vervolgen, kunnen ze ook naar Rosada door die tunnel.

De voortgang van de werkzaamheden, het faseringsplan en de omleidingen wordt ❯ ❯ HIER bekend gemaakt op de website van de gemeente.
 

Zo wordt de profilering van het wegdek van de ‘fietsstraat’ Wouwseweg.
 

Het begin van de Wouwseweg nu. De weg begint bij de aansluiting van de Hulsdonksestraat op de rotonde van de Burg, Frijterslaan. De bomen zijn al gekapt.