web analytics

Stadskantoor nu helemaal buiten spel

Het Stadskantoor is nu helemaal buiten spel voor gemeentelijke taken. Ambtenaren en bestuurders waren al verhuisd naar het klooster Mariadal in de Vincentiusstraat en gisteren (donderdag 23 januari) was de publieksbalie voor het laatst in het Stadskantoor open. Vanaf maandag 27 januari kan het publiek voor verschillende taken terecht in kantoorruimte aan de Kloosterstraat 2-8, tegenover het Stadskantoor. Weliswaar op afspraak.

In december verhuisden de meeste ambtenaren al naar het voormalig klooster Mariadal. Met de verhuizing van de laatste afdelingen is het stadskantoor nu echt leeg en kan de renovatie beginnen.

Tijdperk
Wethouder Cees Lok: “Met de verhuizing van de laatste afdelingen sluiten we voorlopig een tijdperk af. De renovatie naar het nieuwe HUIS van Roosendaal kan beginnen. We zien uit naar een fijne nieuwe werkomgeving waar we onze inwoners nóg beter van dienst kunnen zijn. Tot die tijd staan we voor onze inwoners klaar op de vestigingen aan de Kloosterstraat, Vincentiusstraat en de Dunantstraat.”

Op afspraak
Nieuwe rijbewijzen, paspoorten of identiteitskaarten kunnen vanaf 27 januari aan de Kloosterstraat worden opgehaald. Daarvoor moet wel eerst een afspraak gemaakt worden. Dat kan eenvoudig via de website van de gemeente of per telefoon (+14 0165). Veel andere zaken kunnen nu al online worden geregeld, zonder daarvoor langs te komen.
Bijvoorbeeld voor het aanvragen van een uittreksel of vergunning of voor het doorgeven van een verhuizing.

Na de renovatie van het stadskantoor, eind 2021, verhuizen de publieksbalies terug naar het nieuwe HUIS van Roosendaal.

Foto boven: Bestuurders en (de meeste) ambtenaren werken gedurende de renovatie van het Stadskantoor in of vanuit klooster Mariadal.