web analytics

Stok en Rosada barsten als Leisure Park Roosendaal van ambities

Door samenwerking, tal van verbeteringen en een goede marketing zouden Rosada en De Stok samen binnen vijf jaar als Leisure Park Roosendaal naar 4 miljoen bezoekers moeten groeien. Rosada trekt nu 1,4 mijoen bezoekers per jaar. Dinsdag 25 september presenteerden De Stok en Rosada hun visie op een Leisure Park Roosendaal dat helemaal bij de tijd is.

Bij de samenwerking zouden ook de gemeente en de Binnenstad Roosendaal zich moeten scharen. Een verbinding tussen Rosada/De Stok en een verbindingen tussen Rosada en De Stok zijn daarbij gewenst. Ook de infrastuctuur op het Park moet goed worden aangepakt. Er moet een echte Parklaan komen met poort-entree, het bermparkeren moet afgelopen zijn, maar er moet meer ruimte komen voor wandelen en fietsen. Het moet een park worden met veel groen en bloemen, zonder zwerfvuil, met een bushalte bij het zwembad en zicht op de vijver.

Vijver

Die vijver speelt een flinke rol bij de plannen. Daar moeten veel activiteiten komen. Sieben Recreatie (squashpark) zet zijn accentverschuiving van afgelopen 10 jaar door en wil zich helemaal gaan richten op food, party en avontuur aan en op de vijver. ‘Alle vormen van waterrecreatie komen aan bod, zoals vermaak op de oever met een beach-terras, picknick, speel-attracties, evenementen, paddie boarden, kano’s en mini-kabelskibaan’, aldus het bedrijf.

Welness
Ook wordt veel verwacht van een schitterend welnesshotel met casino aan de over van de Parkvijver. Fitland heeft daarvoor een investeringsplan van 6 miljoen euro op stapel staan, zo werd aangetipt.

Een aantal ontwikkelingen loopt al: ‘Rosada ontwikkelt continu in zowel nieuwe winkels als grote acties, Golfcentrum Roosendaal is er gekomen met ultra moderne driving range VR en overdekte grens, Metsjpoint heeft en trampolinepark in aanbouw en Indoor Skyve Roosendaal heeft als enige in de Benelux de mogelijkheid om met een VR-bril boven meer dan 3 wereldbestemmingen vliegen’.

Maar aanvullingen blijven gewenst om de diversiteit te vergroten. Zo staan met name een bowling en een bioscoop op het verlanglijstje. En de entrees en facades van bestaande bedrijven zouden aantrekkelijker gemaakt moeten worden.

Samen

De gezamenlijk ondernemers van Leisure Park Roosendaal willen graag met de gemeente een traject in gaan waarbij wederzijdse belangen worden onderschreven, bijvoorbeeld in een intentieverklaring en met ambtelijke ondersteuning de vervolgstappen worden vastgesteld en nader worden uitgewerkt.

Het ‘werkgebied’ van Leisure Park Roosendaal heeft 3,6 miljoen inwoners (inclusief Rotterdam en Antwerpen).